Babka majonezowa


             Kiedy pierwszy raz usłyszałam, że koleżanka chce przygotować swoim dzieciom babkę majonezową, nie kryłam zdziwienia. Jakoś nie pasowało mi połączenie majonezu i ciasta. Wydawało mi się, że nie może postać z tego coś dobrego. Jednak ciekawość wygrała. Musiałam sama sprawdzić ten przepis. W odwiedziny miał przyjść nasz kolega. Była to dobra mobilizacja aby przygotować tę dość oryginalną babkę. Moje obawy były nieuzasadnione. Wszystkie składniki pięknie się połączyły i powstało bardzo smaczne ciasto. Przygotowanie babki jest niezwykle proste.


Składniki:


- 4 jajka
- ½ szklanki mąki ziemniaczanej (przesiana)
- ½ szklanki mąki pszennej(przesiana)
- 1 szklanka cukru
- 1 cukier wanilinowy
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- budyń śmietankowy
- 4 łyżki majonezu






Sposób przygotowania:

  1. Foremkę smarujemy tłuszczem i posypujemy bułką tartą.
  2. Wszystkie składniki bardzo dokładnie miksujemy na najwyższych obrotach. 
  3. Masę przekładamy do formy.
  4. Pieczemy przez 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
  5. Dekorujemy polewą czekoladową albo cukrem pudrem.


4 komentarze:

  1. Kusi mnie ta babka od dawna, ale jakoś ten majonez... Lekko mnie przeraża ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mieliśmy tak samo:) Nie ma co się bać. Trzeba spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. zapomniałaś w składnikach o mące ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie!! Ślicznie dziękujemy za uwagę. Raczej bez mąki ciasto by nie wyszło. Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń