Zupa rybna

              Zupa rybna nigdy dobrze mi się nie kojarzyła. Kilka lat temu, kiedy pierwszy raz jej próbowałam, utwierdziłam się w przekonaniu, że to nie mój smak.  Starałam się jej zawsze unikać. Kiedy pewnego razu mąż przygotował ją na obiad, czekało na mnie bardzo miłe zaskoczenie. Zupa zupełnie inaczej smakowała. Nie pływały w niej żadne rybne pulpeciki, tylko prawdziwe duże kawałki różnych gatunków ryb. Smak i aromat był niezwykły. Jest to bardzo sycąca i smaczna zupa. Sądzę, że swój wyjątkowy smak,  zawdzięcza lekko pomidorowej "nucie".  Polecam ją bardzo gorąco wszystkim wybrednym osobą , które poszukują aromatycznych i bogatych w smak zup. Jest to idealne rozwiązanie na świąteczny obiad.



Składniki:

- filet z dorsza
- filet z okonia
- cebula
- 2 ząbki czosnku
- pół łyżeczki chili w proszku
- 2 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
- 1 puszka pomidorów
- 2 marchewki
- pietruszka
- seler
- koncentrat pomidorowy
- łyżeczka suszonej bazylii
- bulion warzywny
- oliwa
- masło







Sposób przygotowania:
  1. Do gotującej się wody dodajemy całe ryby. Tworzymy bulion. Kiedy jest on już gotowy, przecedzamy go przez sito.
  2. Do powstałego wywaru dodajemy pokrojone w kawałki warzywa. Zagotowujemy.
  3. Filet z dorsza oprószamy solą. 
  4. Na patelni szklimy pokrojoną cebulę. Po 1 minucie dodajemy drobno pokrojony czosnek. Dodajemy chili, słodką paprykę i smażymy przez około 2 min. 
  5. Dodajemy pomidory, łyżeczkę suszonej bazylii i oliwę. Chwilę smażymy.
  6. Wszystko dodajemy do bulionu rybnego i zagotowujemy. 
  7. Dodajemy cały mały koncentrat pomidorowy, pokrojone w kawałki filety z dorsza i doprawiamy solą.
  8. Wszystko razem gotujemy przez około 15- 20 min. 
Zupa na jesień

2 komentarze:

  1. oj taką rybną to i ja bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję za udział w akcji i zapraszam do zgłaszania kolejnych propozycji :-)

    OdpowiedzUsuń